Şükrünü Bilen, Mutlu Pop Parçaları!

Pop müzik şarkılarımızın neredeyse tamamı aşk şarkılarıdır ve sözleri itibarı ile üç ana kategoriye sokulabilirler:

1. Aşk öncesi:  “Bir sevgili arıyorum, bulamıyorum”, “Neden benim bir sevdiğim yok” türünden sızlanmalar. Hemen hepsi “gel”, “neredesin” ve “arıyorum” kelimeleri civarında dolanan şarkılar.

2. Aşk dönemi: “Kıskanıyorum, elimden gidecek diye korkuyorum” tipinde evhamlanmalar ve “acaba beni sevmiyor mu”, “acaba bir başkası mı var” şeklinde şüphelenmeler. Sadece “git” veya “gel” kelimeleriyle özetlenebilecek isteklerin istila ettiği şarkılar…

3. Aşk sonrası: Hatıraların verdiği acılar, nefretler, öfkeler, umutsuzluklar, hüzünler, pişmanlıklar, depresyonlar, geri çağırmalar veya “oh kurtuldum”, “nasıl da attım seni baştan” türünden garip çığlıklar. Yine içinde mebzul miktarda “gel” ve “git” fiilleri bulunduran şarkılar.

4. Aslında ne dediği belli olmayan, anlamsız, sadece müziğin üzerine kelime uydurulmak suretiyle üretilmiş parçalar.

Sanırım bir sayım yapsak pop şarkılarının yüzde doksanından fazlasının üçüncü kategoriye girdiğini görürdük. Elbette pop müzik endüstrisi istenilen satış rakamlarına ulaşmak için insanları hislerinden yakalamak istemektedir ve en kuvvetli hisler üçüncü kategoride bulunmaktadır.

Bu tabloya bakarak, pop müziğimizin, kullanılan enstrümanlar ve benimsenen tarz batılı olsa da, son derece “arabesk” bir müzik olduğunu söylesek sanırım çok da yanılmış olmayız!

Son zamanlarda, sözleri itibariyle bu “arabesk” havadan kendini sıyırmayı başarmış daha çok parça görür olduk. Ben bu gelişmeyi “hayırlı” bir gelişme sayıyorum. İnsanın çevresinde sürekli acılardan, depresyonlardan, mutsuzluklardan bahseden şarkıların terennüm edilmesi ruh sağlığımız açısından sakıncalı! Tabi insanların çoğunun şarkı sözlerine dikkat etmiyor olduğu da ayrı bir gerçek! Yoksa düğün merasimlerinde “Yüzünü bile görmek istemiyorum / Yoluma çıkmasan iyi edersin” yahut “Nikahına beni çağır sevgilim / İstersen şahidin olurum senin / Bu adam kim diye soran olursa / Eski bir tanıdık dersin sevgilim” parçalarının çalınması nasıl izah edilebilirdi?

İyi vaziyetinin farkında olmak, bundan mutluluk duymak ve bunun için şükretmek çok sağlıklı bir ruh halinin yansımasıdır. İşte böyle, ağlayıp, sızlamayan, yakınmayan, dövünmeyen ve mutlulukla şükreden şarkılara bir örnek Göksel’in “Yarabbi Şükür” isimli parçası:

Yağmur yağıyo şakır şakır şakır
Yarabbi şükür şükür yarabbi şükür şükür
Yağmur yağıyo içim kıpır kıpır
Yarabbi şükür şükür yarabbi şükür şükür

Taksi buldum sonunda
Güzel bi şarkı radyoda lay lalalay lalalay lalalay
Acıksam da ıslansam da
Sen varsın ya yolun ucunda

Gökten düşen damlalar kadar
Berrak kalbim şu anda

Üstümdeki bulutlar kadar uçtu
Ruhum bi anda

Yağmur yağıyo şakır şakır şakır
Yarabbi şükür şükür yarabbi şükür şükür
Yağmur yağıyo içim kıpır kıpır
Yarabbi şükür şükür yarabbi şükür şükür

Bugünlerde “şükrünü bilen, mutlu” pop parçaları ailesine öyle bir parça eklendi ki, tahmin ediyorum Türkiye’deki düğünlerin girişinde uzun seneler boyunca bu parça çalacaktır. İrem Derici’nin söylediği, sözleri Hüseyin Boncuk’a ait parçanın sözleri şöyle:

Dualar eder insan
Mutlu bir ömür için
Sen varsan her yer huzur
Huzurla yanar içim

Çok şükür bin şükür
Seni bana verene
Yazmasın tek günümü sensiz kadere
Ellerimiz bir gönüllerimiz bir
Ne dağlar denizler engeldir sevene

Bu şarkı kalbimin tek sahibine
Ömürlük yarime
Gönül eşime
Bahar sensin bana gülüşün cennet
Melekler nur saçmış aşkım yüzüne

Sizin de bildiğiniz “şükrünü bilen mutlu pop parçaları” var mı? Varsa yazın da kolleksiyona ekleyelim!..

Bir Cevap Yazın

